مصاحبه آرشیو خبر ها
الكس ساندر؛ وفادار به یووه، روشنفكر و كمرو در بیان احساسات عاشقانه!

الكس ساندر؛ وفادار به یووه، روشنفكر و كمرو در بیان احساسات عاشقانه!

 

اگر از یك طرفدار فوتبال در برزیل بپرسید بعد از بازنشستگی روبرتو كارلوس چه بازیكنی را شایسته قرار گرفتن در سمت چپ دفاعی سلسائو می‌دانی انتخابش یكی از میان مارسلو، فیلیپه لوئیس و الكس ساندرو است. اما اگر از تیته سرمربی برزیل بپرسید او تنها دو نفر ابتدایی را برخواهد گزید. همان انتخابی كه او برای زردپوشان در رقابت‌های جام‌جهانی انجام داد. در حالیكه غول‌های لندنی و منچستری با پاریسی‌ها در رقابتی سخت برای جذب ساندرو هستند كمی آنسوتر در روسیه مرد شماره یك سلسائو اما بی تفاوت از كنار نام او گذر كرده است. بازیكن كم‌حاشیه بیانكونری‌ها كه به گفته هم‌تیمی‌هایش اغلب گوشه‌گیر اما در عین‌حال خونگرم است آنقدر شخصیتی ژرف‌اندیش و عمیق دارد كه كمتر در دنیای فوتبال نظیرش را می‌توان یافت. ساندرو كه این روزها با الكسیا دختر دوساله و ناتالیا همسرش مشغول استراحت است در گفتگویی جذاب، نكات خواندنی و جالبی را در مورد یوونتوس، تیم ملی برزیل و برخی از مسائل شخصی‌اش بیان كرده است.

 

بالاخره به انگلستان می‌روی یا فرانسه؟ منچستر را بیشتر می‌پسندی یا چلسی را دوست داری؟ با این روندی كه در رسانه‌ها ترانسفر می‌شوی احتمالاً تا فصل جدید شروع شود چند باشگاه را عوض خواهی كرد!

 

من هرگز به شایعاتی كه در رسانه‌ها در مورد من مطرح می‌شود كوچكترین توجهی نمی‌كنم؛ به همین خاطر از همه آنها بی‌خبرم. از اطرافیان و دوستانم هم همیشه می‌خواهم هیچ‌وقت در مورد آنها با من صحبت نكنند. در تمام این سه فصلی كه در یوونتوس بوده‌ام نیز به هیچ تیمی جز یوونتوس فكر نكرده‌ام و از بودن در جمع بیانكونری‌ها نیز بسیار خوشحالم. ترجیح می‌دهم به جای درگیر شدن با شایعات رسانه‌ها به موفقیت و برنده شدن با یوونتوس فكر كنم. هنوز دو سال از قراردادم با یووه باقیمانده و هیچ تصمیمی نیز تا این لحظه برای ترك تورین نگرفته‌ام.

 

كمتر كسی انتظار داشت نام تو در لیست نهایی برزیل برای رقابت‌های جام‌‎جهانی 2018 روسیه نباشد. مأیوس نشده‌ای؟ با از دست رفتن این دلخوشی چگونه كناره آمده‌ای؟

 

خیلی دوست داشتم كه به همراه سلسائو در روسیه حضور داشتم اما این اتفاق نیافتاد. با این حال برای موفقیت برزیل در مرحله حذفی جام‌جهانی دعا می‌كنم. شاید جام‌جهانی را از دست دادم اما لیگ قهرمانان نیز برایم بسیار اهمیت دارد و به من انگیزه‌های فراوان می‌دهد. حقیقتاً لیگ قهرمانان اروپا یكی از شگفت‌انگیزترین رقابت‌‍های فوتبال در جهان است. یوونتوسِ فصل جدید باید از همه نظر آماده فتح این جام باشد. من باور دارم كه یوونتوس تمام كیفیت مورد نیاز برای فتح لیگ قهرمانان را داراست. امیدوارم یوونتوس این عنوان را به ویترین افتخارات كم‌نظیر سالهای اخیرش اضافه كند.

 

 

منتقدانت می‌گویند: ساندرو یا آنقدر خوب است كه جز تحسین نمی‌توان واكنشی داشت و گاهی بی‌اثر و خنثی. نظرات اینچنینی آزارت نمی‌دهند؟

 

ابداً. همه نظرات محترم هستند. خوب بازی كردن و افت دو روی سكه‌ای هستند كه هر بازیكن در طول دوران ورزشی‌اش از آنها ناگزیر است. بعد از سه فصل حضور در فوتبال ایتالیا از لحاظ روحی و روانی، تاكتیكی و فیزیكی با فوتبال این كشور هماهنگ شده‌ام كه این با كمك‌های سرمربی و هم‌تیمی‌هایم در یوونتوس ایجاد شد. شخصاً معتقدم باید سطح بازی‌ام را هم در دفاع و هم در حمله ارتقاء دهم؛ سخت تلاش و تمرین می‌كنم و امیدوارم بتوانم نقش مؤثرتری نسبت به همیشه ایفا كنم. هنوز هم به دنبال چیزهای بیشتری برای به دست آوردن هستم و معتقدم یوونتوس، بهترین جایی است كه می‌توانم در آن به اهدافم برسم.

 

در گفتگو با همسر، خویشاوندان و دوستانِ نزدیكت برخی از خصایص و ویژگی‌های منحصر به فردت را كشف كرده‌ایم. اینكه تفریح با دوستان، كمك به دیگران، انسان‌دوستی، مستقل بودن، جنگیدن برای رسیدن به اهداف، مكالمات و گفتگوهای روشنفكرانه اصلی‌ترین علاقه‌مندی‌هایت محسوب می‌شوند. مایلیم سوی دیگر ویژگی‌هایت را از زبان خودت بشونیم. اینكه نقاط ضعفت چیست و به چه چیزهایی علاقه نداری؟

 

(ابراز شگفتی همراه با خنده بلند) كاملاً درست است. واقعاً اطلاعات دقیقی از من بدست آورده‌اید. راستش محدودیت‌، بد قولی، تنهایی، حضور در موقعیت‌های كسل‌كننده و حوصله‌ سر بر، افرادی كه مدام در حال مخالفت هستند، اموراتی هستند كه همیشه از آنها فراری هستم. مهم‌ترین نقطه ضعفم هم شاید عدم توانم در ابراز واكنش مناسب در موقعیت‌های احساسی و عاشقانه، دمدمی مزاج بودن و انعطاف ناپذیر بودن در بعضی از اوقات است. به این می‌گویند یك خود افشاگری صادقانه! (خنده)

 

الكس ساندرو مدافع چپ و 27 ساله یوونتوس در سال 2015 و با قراردادی 26 میلیون یورویی از پورتوی پرتغال به یوونتوس پیوست. او در طول سه فصل حضورش در جمع بیانكونری‌ها 114 بار با لباس این تیم در رقابت‌های مختلف به میدان رفته و به همراه این تیم 2 اسكودتو، 3 كوپا ایتالیا و یك عنوان نایب‌قهرمانی در لیگ قهرمانان را كسب كرده‌است.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: